Aktualności

Kładka pieszo-rowerowa i przebudowa ul. Rokosza w Busko-Zdrój

Przedmiotem kolejnej inwestycji realizowanej przez ANNA-BUD jest przebudowa ulicy Rokosza i budowa kładki pieszo-rowerowej łączącej tereny parku przy szpitalu dziecięcym "Górka" z terenami parkowymi w centralnej części miasta.

Realizowana inwestycja jest jednym z pomysłów na poprawę wizerunku Parku Zdrojowego poprzez budowę kładki pieszo-rowerowej łączącej tereny Parku przy szpitalu dziecięcym „Górka", z terenami parkowymi w centralnej części uzdrowiska. Inwestycja wykonana zostanie w ramach zadania „Rozwój społeczno-gospodarczy, fizyczny i przestrzenny miasta Busko-Zdrój poprzez działania rewitalizacyjne" w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020. 

Przed naszą firmą stoją dwa duże zadania:

Zadanie nr 1: Przebudowa ulicy Rokosza w Busku-Zdroju
Zadanie nr 2: Budowa kładki pieszo-rowerowej nad ulicą Starkiewicza w Busku-Zdroju

Zwycięski projekt architektoniczny kładki pieszo-rowerowej wykonało Biuro Projektów Lewicki Łatak z siedzibą w Krakowie. Praca została nagrodzona za: niezwykłe walory krajobrazowe kładki pieszej i rowerowej, harmonijnie wkomponowanej w istniejącą zieleń parkową, konsekwentne rozdzielenie ruchu pieszego i rowerowego w nawiązaniu do układu urbanistycznego otoczenia, rozwiązania materiałowe kładki, które pozwolą na utrzymanie jej standardu estetycznego w trakcie przyszłej eksploatacji.

Kładka składająca się z dwóch części pieszej i rowerowej, będzie przedłużeniem jednej ze ścieżek parkowych i łączyć będzie tereny parku przy buskim szpitalu dziecięcym "Górka”, z terenami parkowymi w centralnej części Uzdrowiska w Busku – Zdroju. Kładka rozpoczynać się będzie na płaskim terenie. Część piesza i rowerowa stopniowo będzie się rozdzielać i unosić się pod małym kątem, aż osiągnie maksymalną wysokość 5 m. Obie części połączone zostaną schodami, które usytuowane zostaną przy chodniku. Tuż nad jezdnią część piesza i rowerowa ponownie będzie się rozdzielać, aż do parku szpitalnego. Część rowerowa będzie łagodnie zakręcać i opadać wzdłuż stawu, aż do momentu gdy osiągnie poziom ścieżki parkowej. Ścieżka piesza wykonana będzie z drewna modrzewiowego, zaś część rowerowa z masy kationowi-bitumiczna z lokalnym grysem kamiennym. Wykorzystanie zostanie oświetlenie energooszczędne - ledowe, które umieszczone zostanie w dolnej części balustrady.